Umowa o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków może być rozwiązana na pisemny wniosek osoby będącej stroną w umowie.
Krok 1 - złożenie wniosku
Odbiorca usług występuje do PWiK z pisemnym wnioskiem o rozwiązanie umowy.
Wniosek o rozwiązanie umowy powinien zawierać :
- dane odbiorcy usług ze wskazaniem aktualnego adresu dostarczania korespondencji,
- dane nieruchomości, której dotyczy wniosek (adres nieruchomości, numer umowy, stan wodomierza,
- powód rozwiązania umowy,
- w przypadku sprzedaży nieruchomości nowemu użytkownikowi- wskazanie danych kontaktowych
W załączeniu do wniosku należy przedłożyć protokół zdawczo-odbiorczy zawierający stan wodomierza na dzień przekazania budynku-posesji podpisany przez stronę przekazującą i przejmującą.
Krok 2 - weryfikacja wniosku
Umowa zostaje rozwiązana z zachowaniem umownego okresu wypowiedzenia lub na wniosek odbiorcy okres wypowiedzenia może zostać skrócony, jeżeli w czasie jego trwania nowy odbiorca usług wystąpi z wnioskiem o zawarcie umowy z PWiK (przeprowadzenia zmiany odbiorcy usług).
Krok 3 – Rozwiązanie umowy
Jeżeli po upływie wypowiedzenia nowy odbiorca nie wystąpi z wnioskiem o zawarcie umowy z PWiK, zachodzą przesłanki do odcięcia wody i zablokowania przyłącza kanalizacyjnego.
Koszty ponownego uruchomienia dostawy wody obciążają nowego odbiorcę usług.